Random

Random
Apa apa saja

About Me

My photo
klang, selangor, Malaysia
bukan siapa siapa. cuma hamba YANG MAHA ESA..

Wednesday, 16 March 2016

Random 2

Setiap anak perempuan, mesti akan letakkan ayahnya di tempat teratas dalam hati selepas Allah dan Rasul.  Termasuk aku. Eheh..

Ayah la hero..
Ayah la yang setia memujuk di tiap rasa jatuh kita..
Ayah la satu satunya yang sudi layan tiap mengada kerenah manja kita..
Alahai, senang cerita semuanya adalah ayah..
Sungguh sungguh sungguh! Aku antara anak perempuan yang begitu! kehkeh

Sampai nak cari calon pun, nak cari yang macam ayah. Aku jugak lah yang termasuk dalam golongan anak perempuan seperti itu. Hahahahahah

Dan.. well, aku ada jumpa someone yang karakter dia, acah-acah serius dia, muka garang gila, lawak acah-acah dia, sebijik! sebijik macam ayah aku. Dan... lama-lama aku tersuka kat dia. Kah..kah..kah! zerius lah weh, memang akan akan je orang tu dengan ayah aku. Aku terkenan kat dia pun sebab karakter dia yang ala-ala ayah aku.

Dan.. dan.. dan.. Akhirnya, dia memilih yang lain. Hahahaha! Perasaan empunya diri ni, tak payah nak dihikayatkan lah. Kecewa dia, tak berlagu. Kah! Kecewa sebab rasa "weh, dia tu macam ayah aku!" 

Haha, tak adanya aku nak cerita benda alah ni sesaja. Lama-lama, bila dah semakin melangkah ke depan, aku sedar sesuatu. *Flip shawl instant warna pink*

Sama macam mana pun karakter seseorang tu dengan ayah kita,
Takkan sama dia dengan ayah kita.

Mirip mana manis dan pahit seseorang tu dengan ayah kita,
Tetap tak ada tanding dengan istimewanya ayah kita.

Sebab..
Ayah kita adalah ayah kita.
Yang istimewa, tak ada serupa dengan sesiapa.

Siapa lagi lah yang sudi korban segala 
Tanggung perit menggunung
Kalau bukan ayah yang tak terhitung dia punya jasa
Sungguhlah, ayah itu istimewa yang tak terganti dengan apa pun.

No comments: