Random

Random
Apa apa saja

About Me

My photo
klang, selangor, Malaysia
bukan siapa siapa. cuma hamba YANG MAHA ESA..

Sunday, 21 February 2016

Keluarga besar;syurga!

Semester ni, semester terakhir aku kat sini. Dan... sesi kuliah dah nak masuk minggu kedua pun. Macam biasa, tak pernah tak homesick. Herher 

Sungguhlah, aku rindu riuh beramai-ramai. Kat rumah, kat kampung, kat rumah wan.

Sebenarnya aku jenis yang tak suka beramai-ramai dan tak kenan sangat dengan serabut riuh sana sini. Kalau riuh riuh dengan orang yang aku ngam, okaylah. Tapi, kalau sebaliknya, aku akan pilih duduk kat satu ceruk, seorang, baca la buku ke layan lagu ke.

Lama-lama, aku sedar yang tu adalah masalah aku sendiri. Dalam hati, duk nampak lemah orang, kalut tak suka orang tu, tak suka orang ni, macam lah orang suka aku sangat. herher.

Perlahan-lahan, aku mula masuk dalam riuh-riuh mak sedara, sepupu-sepupu kat kampung, dan....aku jatuh hati! Aku bukannya reti sangat buat kerja kat dapur, tapi duduk jugak kat dapur, buat je lah apa yang aku rasa aku boleh. Perlahan-lahan jugak, aku mula tegur tegur, usik usik sepupu aku kat kampung. Alhamdulillah lama-lama aku rasa aku serasi dengan depa sebenaqnya. Aku je la yang bajet bajet sebelum ni. Kahkah

Dalam perlahan-lahan yang aku buat tu, aku cuba semai rasa sayang kat semua. Kerana Tuhan. Nabi saw pun suruh kita sayang semua ahli keluarga kita kan. Selama ni, aku tak celik yang riuh riuh beramai tu lah syurga aku. 

Alhamdulillah ala kulli hal atas semua.   

Mak andak hantar gambar ibu dengan adik sepupu aku. Depa tengah kumpoi ramai ramai kat rumah ucu miza!! Cemburu tau! cemburu! Huhu

Moga Allah payungkan rahmat untuk keluarga besar aku. 

Kalau kita tanam sayang dalam hati, maka damailah perasaan dan pandangan kita pada semua. Kalau benci yang kita bajakan, maka kusutlah perasaan dan pandangan kita pada yang lain. 

chow! 

No comments: